12 Ağustos 2010 Perşembe

İSTİNYE NOTLARI

Geçtiğimiz günlerde canım arkadaşım Çiğdem'imle, bugün ne yapalım derken kendimizi İstinye Park'ta bulduk..İstinye Park'a gidenler İstinye Pazarı'nın o otantik ambiansını bilirler.Baharatçıların,Manavların ,hediyelik eşya dükkanlarının  ve cafelerin olduğu sıcak ve hoş  bir mekandır.Kapalı mekanı şirin sokaklar haline getirmişler.Güzel karelerle sizleri başbaşa bırakıyorum.:)






Baykuşlar ve narlar dikkatimizi çeken güzel tasarımlardı.



.








Malatya'lı biri olarak Malatya Pazarı'nı atlamak olmazdı:))

Balkabaklarının güzelliğine bakarmısınız? Her an Sindirella'nın arabasına dönüşecek gibi duruyorlar:))

İSTİNYE VE BOĞAZ
İstinye'nin ve Boğaz'ın huzur veren dokusunda günü tamamladık.



THE END:)

6 Ağustos 2010 Cuma

DONDURMALI PASTA


Tarifimizin kaynağı Sevgili Tijen  , deneyerek sayfasında paylaşan  Kalp Kurabiyem'dir:))  Deniz'in blogunda görünce çok begendim ve denedim.Orjinal tarifi sizlerle paylaşıyorum.Tijen'in linkinden de  bakabilirsiniz.http://www.lezzetibol.com/kekler-pastalar/dondurmali-kolay-pasta.html

Malzemeler:
2 pk çikolatalı puding
4 su bardağı süt

Keki İçin:
4 yumurta
4 kahve fincanı un
2 çorba kaşığı kakao
4 kahve fincanı toz şeker
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilin
1 su bardağı çekilmiş ceviz.
Arasına 1 lt.Meyveli dondurma (Ben vanilyalı dondurma kullandım arasına frambuaz ekledim.)
Üzerine: Dr. oetker tek kullanımlık hazır çikolata sos

Yapılışı

 Öncelikle kek hazırlanır.Derin bir kaba yumurtalar kırılır şekerle birlikte çırpılır sonra diğer malzemeler eklenir.Mikserle çırpılarak kek kalıbına alınıp fırında pişirilir.Sütle birlikte pudingler pişirilir ve soğumaya bırakılır.Pişirilip soğuyan kek rondodan geçirilerek ufalanır. Üzerine soğuyan puding eklenip karıştırılır.Hamura benzer bir yoğunluk olması gerekiyor. Buzluğunuza sığacak dikdörtgen bir tepsiye streç film serilir.Üzerine puding-kek karışımı yayılır.Buzlukta donması sağlanır. Rulo yapacak kıvama gelene kadar donması yeterlidir.Buzluktan hazırlanan pudingli karışım ve dondurma çıkarılır. Dondurmayı rahat sürmek için 2-3 dk bekletilir.Ardından dondurmayı puding-kek karışımının üzerine her yerine gelecek şekilde  kaşık yardımıyla sürülür. Daha sonra kekin altındaki streç filmin yardımıyla rulo haline getirilir.Rulo şekli verip iyice sıkıştırılır.Buzluğa kaldırıp dondurulur.Çikolata sosta üzerindeki tarife göre hazırlanır.Pastamızın üzerine servis sırasında gezdirilir.Ben dilimledikten sonra sos gezdirdim.Soslu olarak artanı buzlukta saklamak biraz zor oluyor.(Pastanın üzerindeki beyazlık buzluktan çıktığı için oluşan görüntüdür.)  Afiyet olsun:)

4 Ağustos 2010 Çarşamba

GÖKÇEADA NOTLARI

İŞTE GELDİM BURDAYIM:))
Kısa bir aradan sonra tekrar aranızdayım.Son 4 yıldır tatil yerim olan Gökçeada'dan bahsetmek istiyorum..Fazla fotoğraf çekemedim.Çekebildiğim kadarıyla kısada olsa önemli detayları paylaşacağım.



Bademli Köyü'ndeki rum evleri



Gökçeada İstanbul'a yaklaşık 6 saatlik uzaklıktadır.Keşan -Tekirdağ yolu üzerinden Çanakkale'ye gidiyorsunuz.Kabatepe'den kalkan feribotla Gökçeada'ya ulaşıyorsunuz.Gökçeada bakir bir görümde olup kafa dinlemek için ideal bir yer.Gürültüden,kalabalıktan uzak güzel bir tatil keyfi yapabilirsiniz.Fakat diğer tatil beldeleri gibi lüks aramayın.Herşey doğal.Adaya girer girmez her yerde kendi başına yayılan çoğu sahipsiz kuzu,koyun ve keçileri görüyorsunuz.
 Benim kaldığım Şirinköy'de iki küçük bakkal dışında hiç bir sey yoktu. Bazı eksıkleriniz için civar köylere gidiyorsunuz.Merkez civarında kalırsanız biraz daha hareketli yerlerde aksam keyfi yapabilirsiniz.Fakat merkezinde denizi genelde kayalık ve taşlık.Size önereceğim yerler Lazkoyu ve Aydıncık plajıdır.Yani adanın güney tarafını tercih etmelisiniz.





Rum evleri
 Gökçeada'ya gittiğinizde mutlaka organik kekik balını deneyin.Kekik balı denildiğinde balın içinde kekik var gibi geliyor.:)Kekiğin hiçbir kokusu yok.Arılar kekiklerden topladığı özlerle balı yapıyorlar.Bu yüzden kekik balı deniyor.Hoş bir aroması var.Birçok evlerde üretimi yaygın.Oralardan ve köylerin girişindeki tezgahlardan  temin edebilirsiniz.
Adaya özgü doğal sabunlar
EFİ BADEM KURABİYE
Adaya özgü bu kurabiyeleri Merkezdeki Meydani Pastanesi'nden alabilirsiniz.

Zeytinli  Köyü'ndeki Meşhur Madam'ın Dibek Kahvesi
Burada kahve içip sakızlı muhallebi yiyebilirsiniz


.Gökçeadanın bir özelliğide organik tarım ve hayvansal gıdada pilot bölge seçilmesidir.Yediğiniz ve satın aldığınız bir çok ürün doğal gerçek tadındadır.Gördüğünüz reçeller tamamen organiktir.

Uğurlu Köyü'nde bu lezzetleri tatmadan dönmemelisiniz.Uğur Cafe'de kendı yetiştirdikleri kuzuların etleriyle odun ateşinde yaptıkları lahmacunu özellikle kıymalı pideyi ,kuşbaşılı pideyi ve kaşarlı pideyi şiddetle öneririm.

YILDIZKOYU
Gökçeada'da Sualtı Milli Parkı Dalgıçlar için görülmesi  gereken yerlerden biridir.

PEYNİR KAYALIKLARI

                                                                     LAZKOYU

   KALEKÖY
  Gökçeada'nın  en hareketli köyü

Bademli Köyü'ndeki  600 yıldan fazla yaşı olan dev çınar ağacı

Elta-Ada ürünleri organik ve  gercek tadını muhafaza eden lezzetler.Adada bu ürünleri tattım ve gercekten doğallığın tadını hissediyorsunuz.İstanbul-Ankara gibi yerlerde satış noktaları var.Elta-Ada sitesinden ulaşabilirsiniz.
Bademli Köyü'ndeki tarihi çamaşırhane



AYDINCIK PLAJI

                      Burada sörf yapıp plajında denize girebiliyorsunuz.Adanın en güzel plajıdır.

24 Temmuz 2010 Cumartesi

KISA BİR ARA...

                                                              
                                                         @GÖKÇEADA
Arkadaşlar ,bunaltıcı sıcaklarla birlikte tatil isteği de artmaya başladı.Kısa bir mola veriyorum.10 gün kadar tatildeyim.Blogum sizlere emanet:)))En kısa zamanda yepyeni tariflerle birlikte döneceğim.Görüşmek üzere...:)

20 Temmuz 2010 Salı

SEMİZOTLU YOĞURTLU KÖFTE

Semizotlu köfte Malatya'da yaz günlerinin serinletici ,doyurucu ve sağlıklı yiyeceklerinden biridir.Köfte denilince aklınıza et köftesi gelmesin. Malatya'da bir çok bulgurlu tarifin adı köfte olarak geçer.Yeter ki içinde bulgur olsun.:)Oldukça pratik, yapımı kolay, bir o kadarda lezzetli ,yemeye doyamayacağınız bir tariftir.Köfteleri yapıp haşlamadan deepfrezde saklayabilirsiniz.

MALZEMELER
-500 gr semizotu
-2 su bardağı unlu bulgur
- 500 gr yoğurt
-2-3 diş sarımsak
-Tuz

YAPILIŞI
-Semizotu tuzlu suda hafif haşlanır.
-Bulgura tuz ve su eklenerek yoğrulur.Hazırlanan hamurdan parçalar alıp nohuttan biraz büyük olacak şekilde, avuç içinde yuvarlanır.
-Hazırlanan köfteler tuzlu suda haşlanır.Suyu süzülür.(15 dakika kadar haşlanır.)
-Sarımsaklı yoğurt hazırlanır.Yoğurt 1 su bardağı  buzlu suyla sulandırılır.(Çok koyu olmaması gerekiyor.Yoğurt  çok koyuysa 2 su bardağı suyla sulandırılır.)
-Bir kaba alınan haşlanmış köftelerin üzerine ,haşlanan semizotu ve yoğurt eklenerek harmanlanır.
-Soğuk olarak servise sunulur.

NOT:Unlu bulgura Malatya'da yarma denir.Bu bulguru İstanbul'da olanlar bir çok semtte bulunan Malatya ve Antep Pazarı Marketleri'nden alabilirler.Bende oralardan alıyorum.Hiç bulamıyorsanız da en ince bulgura çok az un katarak hazırlayabilirsiniz.

17 Temmuz 2010 Cumartesi

KISIR


Kısırı yapmayan ve sevmeyen varmıdır?
çoğu bayanlar özel günlerinde mutlaka yaparlar.Hem göz doldurucu, hem doyurucudur.Genelde kısırın bütün malzemeleri çiğden eklenir.Tarife uygun denemenizi şiddetle tavsiye ederim.Çoğu arkadaşta belki aynı tarifle yapıyordur.
Okulda özel günlerde, toplantılarımızda arkadaşlara sorarım,
-Size ne yapayım ?
Cevap: her zaman kısırdır:)
Bunun tadı başka derler.Başka olmasının sebebi sadece erik ekşisi ve soğanın kavrulmasıdır.Erik ekşisi Malatya'ya özgü bir ekşidir.Her yerde bulunmuyor ama nar ekşiside aynı tada yakın oluyor.Herkese güzel ,mutlu bir hafta sonu diliyorum :)


MALZEMELER
-Kişi başı 1 çay bardağı ince bulgur(verilen ölçüler 6 kişiliktir sayıya göre malzemeleri çoğaltın.)
-2 adet kuru soğan
-3-4 diş sarımsak
-1 çorba kaşığı biber salçası
-2 çorba kaşığı domates salçası
-1 su bardağı kadar zeytinyağı
-karabiber-tuz-kimyon-pul biber (istenilen başka baharatlarda eklenebilir.)
-2 çorba kaşığı kuru nane
- Nar ekşisi ,bulabilirseniz erik ekşisi onuda bulamazsanız limon:)
-İnce kıyılmış taze soğan -maydonoz

YAPILIŞI
-Bulgurun üzerine 1 parmak  gececek şekilde kaynatılmış sıcak su ilave edilir  ve kapağı kapatılarak bulgurun kabarması sağlanır.(yaklaşık 20 dakika)
-ince doğranmış  soğan yağla birlikte hafif kavrulur.
-İçine salça eklenir ve soğanlar sotelenir.
-Kabaran bulgurun üzerine soğanlar alınır.
-Baharatlar ,ezilmiş sarımsak,tuz , nar ekşisi veya limon eklenerek karıştırılır.
-Son olarakta taze soğan ve maydonoz eklenir harmanlanır.
-Göbek salatayla ve yeşilliklerle servise sunulur.

14 Temmuz 2010 Çarşamba

FRAMBUAZLI-MUZLU PARFE

Yaz mevsimi için çok pratik ve serinletici parfeyi bu defa frambuaz ve muz ikilisiyle denedim.Tadı muhteşem oldu.Parfeyi yaz mevsiminde sürekli deepfrizimde bulundururum.Aniden gelen misafirlere de hazır oluyor.Yapımıda 10 dakikanızı bile almıyor.:)Parfenin bir güzel yanıda istedğiniz ,yakıştırdığınız şeyleri ekleyerek yenı lezzetler oluşturmanızdır.

MALZEMELER
-1 Paket kakaolu pötibör bisküvi
-1 kutu krem şanti (2poşet)
-100 gr dondurulmuş frambuaz
-2 adet muz
-1 -2 yemek kaşığı damla çikolata
-İsteğe göre fındık-ceviz

YAPILIŞI
-2 poşet krem şanti 1 bardak sütle çırpılarak hazırlanır.
-Bisküviler küçük parçalar halinde elle kırılarak krem şantiye eklenir.
-Damla çikolata,küp doğranmış muzlar ve frambuaz ilave edilerek karıştırılır.
-Kalıba streç film serilir.Hazırlanan karışım kalıba dökülür.
-Deepfrezde 1 gün, acilse 3-4 saat dondurulur.
-Kalıptan steç film yardımıyla cıkarılır ters çevrilir.
-Üzeri çikolata sosuyla süslenir.
-Servis etmeden 5 dakika önce buzluktan çıkarılır soğuk olarak dondurma gibi dilimlenerek servise sunulur.

LinkWithin