Kısırı yapmayan ve sevmeyen varmıdır?
çoğu bayanlar özel günlerinde mutlaka yaparlar.Hem göz doldurucu, hem doyurucudur.Genelde kısırın bütün malzemeleri çiğden eklenir.Tarife uygun denemenizi şiddetle tavsiye ederim.Çoğu arkadaşta belki aynı tarifle yapıyordur.
Okulda özel günlerde, toplantılarımızda arkadaşlara sorarım,
-Size ne yapayım ?
Cevap: her zaman kısırdır:)
Bunun tadı başka derler.Başka olmasının sebebi sadece erik ekşisi ve soğanın kavrulmasıdır.Erik ekşisi Malatya'ya özgü bir ekşidir.Her yerde bulunmuyor ama nar ekşiside aynı tada yakın oluyor.Herkese güzel ,mutlu bir hafta sonu diliyorum :)
MALZEMELER
-Kişi başı 1 çay bardağı ince bulgur(verilen ölçüler 6 kişiliktir sayıya göre malzemeleri çoğaltın.)
-2 adet kuru soğan
-3-4 diş sarımsak
-1 çorba kaşığı biber salçası
-2 çorba kaşığı domates salçası
-1 su bardağı kadar zeytinyağı
-karabiber-tuz-kimyon-pul biber (istenilen başka baharatlarda eklenebilir.)
-2 çorba kaşığı kuru nane
- Nar ekşisi ,bulabilirseniz erik ekşisi onuda bulamazsanız limon:)
-İnce kıyılmış taze soğan -maydonoz
YAPILIŞI
-Bulgurun üzerine 1 parmak gececek şekilde kaynatılmış sıcak su ilave edilir ve kapağı kapatılarak bulgurun kabarması sağlanır.(yaklaşık 20 dakika)
-ince doğranmış soğan yağla birlikte hafif kavrulur.
-İçine salça eklenir ve soğanlar sotelenir.
-Kabaran bulgurun üzerine soğanlar alınır.
-Baharatlar ,ezilmiş sarımsak,tuz , nar ekşisi veya limon eklenerek karıştırılır.
-Son olarakta taze soğan ve maydonoz eklenir harmanlanır.
-Göbek salatayla ve yeşilliklerle servise sunulur.