8 Mayıs 2010 Cumartesi

MANTAR KONSERVESİ


Arkadaşlar sabırsızlıkla beklediğiniz mantar konservesinin tarifini,sizi çok bekletmeden ekledim.:)Oldukça pratik ve hazır konserveden hiç bir farklı yok.Aldığınız taze mantarı bekletmeden hemen tarife uygun şekilde hazırlarsanız elinizin altında ,salatalara yemeklere rahatlıkla kullanırsınız.Hemde hazırlar gibi katkı maddesi içermiyor içinize sinerek tüketebilirisiniz.
MALZEMELER
-1 kg mantar
-2 adet limonun suyu
-1 çorba kaşığı tuz

HAZIRLANIŞI
Mantarlar temizlenip yıkanır.Su dolu bir kaba mantarlar bütün olarak atılır.Limon suyu ve tuz ilave edilerek,mantarlar 10 dakika  haşlanır.Tek kullanımlık şişelere mantarlar alınır ve kaynatırken kullandığımız artan sudan üzerine ilave edilir.(büyük şişelere koyarsanız açılınca hepsini tüketmeniz gerekir.Açıldıktan sonra ancak 2-3 gün tazeliğini korur.Bu yüzden küçük şişeler kullanmanızı öneririm.)Yeni kullanılmamış konserve kapağıyla şişeler sıkıca kapatılır.Daha sonra ters çevrilerek bekletilir.(Kapakların vakumlanmış olmasına dikkat edin.Denemek için şişeleri ters çevirip beklettikten sonra kapağı hafifçe çevirerek açmayı deneyin.Eğer açmakta zorlanırsanız vakumlanmıştır.)Soğuduktan sonra buzdolabında saklanır.AFİYET OLSUN:)

25 yorum:

umutluhayat dedi ki...

aaa ne güzel hem pratik hem sağlıklı.elimizin altında olmalı sürekli teşekkğürler tülincim.sevgilerimle.

BAL TATLISI dedi ki...

süper ne kadarda kolaymış,hemen 1hemen normal konserve gibi.
m
bu arada sanırım sıcakken kavanoza koymak gerekiyor kolay vakumlanması için acaba yanlışmı biliyorum
ellerine sağlık

mandalincikmazi dedi ki...

ama kavanozun üzerinde boşluk kalmış bu sorun olmaz demi ...
yoksa birazcık kullandın mı ?
yapılışı kolaymış ellerine sağlık...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tülinciğim çok harika bir öneri. Hazır konsevrevelrde hep tereddütüm var. Paylaşımın için teşekkürler.Sevgiler.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

yemek yapalım zaten sıcak olarak şişelere koyuluyor.sonra ters çevriliyor.yıldız'cığım sorun olmuyor ama sen tamamını doldur.ben ıkı şişe hazırlamıstım bu boy şişelerım vardı canım önemlı olan suyun mantarların üzerine cıkması Mineciğim Berna'cığım tşekkür ederim yorumlarınız için sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Tarif için çok tesekkurler Tulin Hocam ellerinize saglik olsun,
mantari çok yiyen bir aile olarak hemen deneyecegim :)

anneler gununuzde kutlu olsun,
sevgiyle kalin...

noyumberry dedi ki...

Çok güzel bir paylaşım olmuş:)
teşekkürler Tülincim..ellerine sağlık..sevgiyle kal..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Paylaşımın için teşekkürler.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Canım harikasın ilk fırsatta deniycem
Anneler Günün kutlu olsun kocaman öpü
yorum...

Şehnaz dedi ki...

tülincim mükemmel birşey bu...sana ne kadar teşekkür etsem azdor canım..çünkü ben çok mantar kullanan biriyim...ve konserveler çok pahalı...ama denemek istiyorum...anlatımında harika.......öpüyorum...sevgiler....

AYÇA dedi ki...

Anneler gunünüz kutlu olsun. Mantarı bı türlü sevemedim ama ellerinize saglik :)

aleyna dedi ki...

KELIMELERLE ANLATILAMAYAN FEDAKARLIK VE KARSILIKSIZ SEVGIYI, TARIF ET DESEN BANA HERHALDE SADECE "ANNE" DERDIM.. ANNELER GUNUN KUTLU OLSUN...

Unknown dedi ki...

Canim benim, senin istedigin araba pasta olsun, ben sana her model, her renk yaparim... Bu arada Mantarlar kavanozda harika görünüyor, ellerine saglik arkadasim... Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum...

Unknown dedi ki...

Eskiden hiç yemediğim mantara şimdi bayılıyorum ellerine sağlık Tülinciğim

TATESAL dedi ki...

Canım arkadaşım umarım sende annelik duygusunu tadarsın...Güzel yorumun için teşekkür ederim...
Mantar konserve harika görünüyor ama her mantar alışımda korkarak hazırlarım hep...Önce ben tadarım sonra çocuklara yediririm ne olur ne olmaz diye....

kalpkurabiye dedi ki...

canımm ellerine sağlık mantarın her halini çok seviyorumm ve anneler gününü tebrik ediyorum tatlımm:) ara verme işte böyle hep bizle ol:))

KEYFESEYRAN dedi ki...

Eline sağlık canım ben bilmiyordum yapmayı hemen deniycem

Tümay Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık. Kolay gibi duruyor okuyunca ama yaparken bakalım nasıl:) Ellerine sağlık. Sevgiler...

NiLaY dedi ki...

canım bende ödülün var :)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Canım !
Kabul buyursan blogumda bir ödülün var..

Sevgiler ...

Ballı Cimcime dedi ki...

Mantarlı et soteye bayılırım sayende dolabımda hep bulunacak mantarlar:) Eline sağlık canım, blogumda ki ödülünü almayı unutma olur mu? sevgiler..

ZUHAL dedi ki...

Tülinnnnn ne güzel de konserve yapmışsın.Ellerine sağlık.Artık geldim.Görüşürüz canımın içi.....

Gökce dedi ki...

woawww tam benlik. saol tülinciğim

Minişin annesi dedi ki...

Mantarların konservesi olur mu diye ararken bu tarif çıkıverdi karşıma. En yakın zamanda deneyeceğim inşallah. Teşekkürler..

ilhan dedi ki...

Gerçi marketlerde hatta pazarlarda herzaman bulunuyor ama evde yapılmışı başka tabi. Elinize sağlık.

LinkWithin