Uzun zamandır yoğunluk nedeniyle yeni tarifler ekleyemedim.Yıl sonu hazırlıkları gösteriler derken,yorucu bir koşturmanın ardından artık okulum tatillll:)Uzun bir dinlenme dönemi olacak.
Post için hazırlanıp arşivde bekleyen tariflerimi yayımlamaya tatilimin ilk gününde hemen başladım.Sarımsaklı yoğurt eşliğinde yaprak sarmasına kim hayır diyebilir? :) Ben diyemedim ve asla diyemeyeceğim bir yemektir:) şimdi bu tek lokmalık yaprak sarmalarının nasıl yapıldığına göz atalım;
MALZEMELER
-500 gr salamura asma yaprağı
-İÇ MALZEMESİ
-500 gr kıyma
-1 su bardağı pirinç
-2 adet domates
- 2 adet Soğan
-7-8 dal Maydanoz
-2 çorba kaşığı Salça
-Tereyağı veya sıvıyağ
-Tuz, Karabiber.
-Yarım su bardağı ılık su
SOSU İÇİN
-2 su bardağı su
-1 çay bardağı kadar sıvıyağ
-1 yemek kaşığı salça
YAPILIŞI
-Yapraklar bir gece önceden suda bekletilerek tuzunun çıkması sağlanır.
-Kıyma bir kaba alınır.İçine ince doğranmış soğan ve domates,yıkanıp süzülen pirinç,kıyılmış maydonoz,tuz, karabiber ,salça,yarım su bardağı ılık su,1 çay bardağı sıvıyağ koyularak iyice karıştırılır.
-Hazırlanan harç ,tek lokma büyüklüğünde olacak şekilde yaprakların içine koyularak sarılır ve tencereye dizilir.
-Bir tavaya yarım çay bardağı sıvıyağ koyulur ve 1 kaşık salça eklenerek eritilir.
-Üzerine tuz , 2 su bardağı su ilave edilerek kaynatılır ve tencereye dizilen yaprakların üzerine dökülür.(Su tencerenin arasından görünecek kadar olmalıdır.Suyu az gelirse ilave edilebilir.)
-45 dakika ocakta pişirilir.
-Sarımsaklı yoğurtla birlikte servise sunulur.AFİYET OLSUN :)
(malzeme miktarı çok gelirse azaltabilirsiniz)