Yaz aylarında serinletici özelliği olan,sevdiğimiz yiyecekleri ve içecekleri tüketiriz.Yaz ayları için ,değişik lezzetler keşfetmek gerektiğini düşünerek doğaçlama olarak hazırladığım parfe pastayı sizinle paylaşmak istedim.Siz dilediğiniz meyveyi ve dondurma çeşidini kullanabilirsiniz. Kısacası evde ne varsa:)AFİYET OLSUN...
MALZEMELER
KEK İÇİN
-2yumurta
-Yarım su bardağı şeker
-Yarım su bardağı un
-Yarım paket kabartma tozu
-2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
-2yemek kaşığı kakao
ÜST MALZEMESİ
-1 kutu krem şanti (2poşet)
-1 su bardağı süt
-100 gr dondurulmuş vişne
-2 adet muz
-1 -2 yemek kaşığı damla çikolata
-1kutu sade dondurma
YAPILIŞI
-Kek malzemesi çırpılarak ,kelepçeli kalıpta pişirilir.
-Kalıptan çıkararak streç film serilir ve kek tekrar kalıba alınır.Kelepçeleri kapatılır.(kalıptan çıkarılması kolay olması amacıyla streç kullanıyoruz)
-2 poşet krem şanti 1 bardak sütle çırpılarak hazırlanır.,(Krem şantinizin koyu kıvamda olmasına dikkat edin)
-Damla çikolata,küp doğranmış muzlar ve vişne ilave edilerek karıştırılır.(Farklı meyveler de kullanabilirsiniz.)
-Kalıptaki kekin üzerine önce ince tabaka dondurma daha sonra hazırlanan karışım düzgün şekilde yayılarak eklenir.En üste de ince tabaka dondurma düzgün şekilde yayılarak pasta tamamlanır.
-Deepfrezde 1 gün, acilse 3-4 saat dondurulur.
-Kalıptan streç film yardımıyla cıkarılır ve servis tabağına alınır.
-Üzeri çikolata sosuyla süslenir.
-Servisten 5 dakika önce buzluktan çıkarılır soğuk olarak dilimlenerek servise sunulur.